Zer hartu kontuan motor bat konpontzeko orduan

Qué tener en cuenta a la hora de reparar un motor

Motorlanen, motorren ekipoak konpontzen espezialistak gara, eta, beraz, post honetan, motor bat konpontzean zer hartu behar den kontuan azalduko dizugu. Jarraitu irakurtzen!

Motor bat konpontzean, beharrezkoa da norbere-gain hartzen diren kalkulu mugak eta errore marjinak ezagutzea. Horiek zehatzago ezagutzen dira makina edo sistema bat diseinatzen denean. Gainera, kontuan izan behar da marjina horiek maizago handitu ohi direla makina erabat berria bada, ez baitu aldez aurretik esperientziarik, eta, beraz, eman dezakeen informazioa eskasa da.

Lehen aipatutakoa ez zaie soilik aplikatzen besteak beste motor, erreguladore, igogailu, eraikin eta espazio-ontziei. Benetan, bizitzako eremu guztietan aplika liteke.

Kalkulu sistemak eta horien funtzioak

Motor bat konpontzen hasi aurretik kalkulu mugak eta errore marjinak ezagutzeko kalkulu sistema ugari daude, prozesu baten azken emaitza zein izango den simulatzea, iragartzea, inferitzea eta sumatzea ahalbidetzen dutenak. Hala ere, errealitateak edozein akats aurkitu ohi du egin diren kalkulu hipotesietan, nahiz eta kalkulu sistemek gero eta maizago asmatu.

Qué tener en cuenta a la hora de reparar un motor

Motorrei aplikatutako kalkulu sistemei esker (adibidez, erreguladoreak, besteak beste), fabrikatzaileak jasotzen dituen datuak dagoeneko aplikatutako errore marjina bat izan daitezke. Fabrikatzaileak bere kalkulu sistema propioa aplikatuz gero, gerta daiteke motorra behar baino askoz indartsuagoa izatea. Urte batzuk lehenago, merkeagoa zen makinaren pieza baten lodiera bikoiztea, kalkulu datuak erabiliz arriskuak hartu aurretik, gaizki irteteko eta motorra konpondu behar izateko arriskua baitzegoen.

Urteetan zehar, motorrak kargan lan egiten ikusi dira, korronte hutsarekin. Gain-dimentsioa izugarria zen, eta motorrak karga ez zuen ia nabaritzen. Horrek abiapuntuko gastu izugarria eragiten du: kontsumo hutsune oso altuak izan beharko lukeenerako, eta potentzia faktore oso txikia.

Gainera honi gehitzen badiogu erreguladorea hautatzeko orduan beti motorraren arabera aukeratzen dela eta ez egingo zaion erabileraren arabera, kable, babes eta abarren gain-dimentsioa gehituz joaten da.

 

Zer gertatzen da motor bat konpontzea ezinezkoa bada

Gaiaz haratago, bezero batek motor bat konpontzera bidaltzen duenean eta konpontzea ezinezkoa den heinean (askotan, motorrak, zaharra denez, ez du zuzeneko ordezkorik), bezeroak baliokide berri baten aurrekontua eskatzeko joera du.
Motorlanek motorraren mantentze-lanak egin baditu,
haren historiala kontuan hartuko da, eta aldizka berrikuspenak egin diren ikusiko da, hala nola karga eta tenperatura neurtu den. Horrela, merkatuan eskuragarri daudenen artean egokiena zein den jakin daiteke. Informazio gehiagorik ez badago, normalena da potentziatik hurbilen dagoen motorra aukeratzea, horrela, gain-dimentsionamendu handiagoa batuz.

Motor bat konpontzean edo eguneratze bat egitean, ez da bakarrik kontuan hartu behar makinak zer egiten duen eta zer motorrekin. Egin dezakeen erabilera errealari erreparatu behar zaio, eta, horrela, diseinatzean eragindako gain-dimentsionamendua gutxitu.

 

Qué tener en cuenta a la hora de reparar un motor

Laburbilduz, sistema bat, orkestra batean bezala, zuzendariak zuzentzen dituen instrumentu multzo bat da, kasu honetan makinaren fabrikatzailea izango litzatekeena. Honek, tresna bakoitzaren mugak ezagutu behar ditu, eta horiek aukeratu, ondo elkartu espero diren emaitzak lortzeko. Zuzendaria osagaien gain-dimentsioaren koefizienteaz jabetu behar da. Horretarako, makineriaren fabrikatzailearen eta bere hornitzaileen arteko harremanak zuzena izan behar du, datu gordinekin eta kozinatuekin ondo bereizita.

Motor bat konpontzeko edo motor bat mantentzeko laguntza behar baduzu, jarri harremanetan gure Motorlan ekipoarekin… hemen.